Annons:
Etikettvad-är-epilepsi
Läst 2678 ggr
Ser0tonin
8/16/17, 9:13 AM

Epilepsi och minnet

De flesta av er som testat några typer av antiepileptika har upplevt biverkan med dåligt minne eller att man tappar ord, right?
Jag gick på Pregabalin mot ångest men stod inte ut med ljust dom biverkningarna som jag skrev ovan.

Jag vet att jag har någon form av epilepsi som har sitt centrum i frontalloben. Mitt minne har blivit sämre och ibland finner jag inte vissa ord. Det har blivit värre det senaste året. Kan epilepsin påverka minnet så? Jag har inga grand mal och syftar inte på tiden efter anfallet då personen blir desorienterad och förvirrad.

”När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi skall samlas hos honom [alltså i uppryckandet], ber vi er, bröder, att inte så plötsligt tappa fattningen och bli skrämda, vare sig av någon ande eller av något ord eller brev, som påstås komma från oss"

Annons:
lillan-65
8/16/17, 10:06 AM
#1

Ja har med fåt smemre mine o vet inte varför . Har inte dom medecicnerna som du. MEN ja ska skriva upp o faktist fråga min nevrorlog om det nesta gång ja treffa hene. O jo det är lågnt kvar men du kan med fråga din nevrorlog. Vet inte heler VAR min epepelpsi siter så om det kan ha betydelse vet ja inte.

Ser0tonin
8/16/17, 5:28 PM
#2

Ja jag tänker ta upp detta när jag träffar neurologen. Det är riktigt störande. Sen nojjar jag att det ska vara någon degenerativ sjukdom. Mötet med neurologen är inte fören 11 September så får försöka låta bli att grubbla på det 🎧

”När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi skall samlas hos honom [alltså i uppryckandet], ber vi er, bröder, att inte så plötsligt tappa fattningen och bli skrämda, vare sig av någon ande eller av något ord eller brev, som påstås komma från oss"

lillan-65
8/31/17, 9:54 AM
#3

Ja förstår inte vad du menade med det du skrev undest i svag tekst??? Vet inte heller vad degerrnatviiv sjukdom är? Men det tror ja inte ja har så där kan ja nog inte hjelpa dej. Hoppas du snart får hjelp av din nevrorlog. Lycka till.

Maria
8/31/17, 9:58 AM
#4

Nu har jag inte epilepsi utan har opererats för en hjärntumör men jag är ju så att säga en neurologpatient.

Jag upplevde att mitt minne sviktade och fick göra en minnesutredning.

Kan det vara något för dig? Det känns ju bra att få det utrett så man vet om det är riktigt eller bara inbillning tänker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

lillan-65
8/31/17, 10:20 AM
#5

vet inte om du menar mej eller den överst?? Men ja har inte hjort det i alle fal. Ja ska pratata med min nevrorlog nesta gågn om det o har med skrivit upp det i min bok men ja trefar hene varje vinter så det dröjer rett så lenge till. O jo ja kan rigna såklat men det är bara på alvalit eller akuta saker o det har ja inte nåt just nu.

Maria
8/31/17, 10:22 AM
#6

#5 Mitt svar var till SerOtonin😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
lillan-65
8/31/17, 10:23 AM
#7

okej tack då vet ja.

Ser0tonin
9/1/17, 8:56 AM
#8

Lillian65.

Den svaga texten är ett citat som följer med varje gång jag postar något. Det är inget jag riktar mot någon särskild. Degenerativ sjukdom är t.ex. demenssjukdomar.

”När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi skall samlas hos honom [alltså i uppryckandet], ber vi er, bröder, att inte så plötsligt tappa fattningen och bli skrämda, vare sig av någon ande eller av något ord eller brev, som påstås komma från oss"

Ser0tonin
9/1/17, 8:58 AM
#9

Maria.

Ja jag tänker garanterat ta upp det med min neurolog :)

”När det gäller vår Herre Jesu Kristi ankomst och hur vi skall samlas hos honom [alltså i uppryckandet], ber vi er, bröder, att inte så plötsligt tappa fattningen och bli skrämda, vare sig av någon ande eller av något ord eller brev, som påstås komma från oss"

Upp till toppen
Annons: