Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 1166 ggr
Joel95
2018-01-05 20:07

Trötthet

Trotts att mitt jobb varken kräver stress eller ansträngning så känns det som jag varit vaken i flera dygn. Snart orkar jag knappt jobba för att man säckar ihop på rasterna. Någon som känner igen sig, och kanske hittat en lösning på den extrema tröttheten? De mediciner jag tar är keppra 500, zonygran 100, frisium 25, och lamictal 200.

Annons:
JennyMaria11
2018-01-09 10:50
#1

Har samma problem. Själv äter jag lamictal och orfiril . Ändrade dosen för ett tag sedan, minskade orfiril och ökade lamictal. Inbillar mig att jag blivit ngt piggare men är osäker. Den där tröttheten är fullkomligt vidrig! Håller på att sova bort hela mitt liv! :( och min neurolog mer eller mindre bara rycker på axlarna…

[broderbob]
2018-03-06 15:08
#2

Hej! Jag håller med om att det är väldigt jobbigt med trötthet, den är ju också förknippad med själva epilepsin som med medicinen så ibland brukar jag undra vad som är hönan och vad som är ägget. Och mycket klokare blir man inte om man kikar i FASS där skall ju alla biverkningar stå, och ibland kan man tänka sig att läkemedelsbolagen kör med "helgarderingar" ett exempel är just Lamictal  vanliga biverkningar på  Centrala och Perifera nervsystemet : Sömnighet, yrsel tremor, sömnlöshet agitation

Upp till toppen
Annons: