Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 1605 ggr
[broderbob]
2018-03-09 12:39

VNS

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har VNS och under 9 år fått 3 st. nya. Jag har fortfarande min medicin kvar ingen förändring, känner inte utav den något nämnvärt och har nu mer en relativt bra anfalls kontroll - så jag måste säga att jag är nöjd med min VNS. Min fråga gäller mer ni som har den hur ofta har ni fått göra byten, har det varit tätare. ungefär i samma intervall som mig eller längre - problemet är ju att ett batteri skall hålla omkring 5-6 år, kanske till och med längre. Jag har nu bytt 3 st inom loppet av 9 år, så det har förbrukats en hel del ström, klart att den har varit rätt högt inställd men inte ställer läkaren in den så högt att den bara äter batteri - det är ju inget Claes Olsson batteri direkt - att sätta in det tar inte någon nämnvärt lång tid - men kostnaden för ett sådant rusar i väg

Annons:
[broderbob]
2018-03-09 12:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Så här, fungerar exakt som en pacemaker fast denna är inte kopplad till hjärtat.

http://epilepsi.se/Vagusnervstimulering.html

[broderbob]
2018-03-10 10:01
#2

Ni kanske blir förvirrade när ni läser i läkartidningen, här inne på olika landstings hemsidor med flera där alla talar om Vagusstimulator, men ser och hör ni också Vagusnervstimulator och det är detsamma om ni undrar.

Hälsningar

Bobby

Upp till toppen
Annons: