Annons:
Etikettepilepsi-i-vardagen
Läst 1314 ggr
[broderbob]
2018-03-13 10:43

Hjälpmedel medicin - Medicindosett - Apodos

För flera år sedan kom jag på mig själv att börja fylla medicindosett på Måndag eftermiddag istället för Söndag kväll för att jag var för trött!! Vilket inte var så smart, det resulterade i att på måndag morgon så funderade jag på om jag tagit min medicin eller inte, var jag osäker så hoppade jag över och sedan så fick jag ett anfall, vilket ledde till att jag skaffade ytterligare en, så jag har alltid en delad när veckan är slut, och behöver då inte stressa. 

Fast är det så att en medicindosett inte fungerar så finns apodos. På Apotekets sida kan man läsa lite om det.

https://www.apoteket.se/vard-foretag/apodos/patientanhorig/

Hälsningar

Bobby

Annons:
MonicaLagerquist
2018-03-13 10:48
#1

Min svärmor har två dosetter. Sköterskan kommer varannan vecka och fyller på.Det fungerar hyfsat bra.

Stolt ägare till fem La permer

[broderbob]
2018-03-13 10:50
#2

Enormt bra - var tvungen att själv tänka till hur jag skall göra då jag än så länge själv vill sköta min medicin

Hälsningar

Bobby

Maria
2018-03-13 11:22
#3

Det var en väldigt bra idé.🙂

Jag har inte epilepsi men en hel del mediciner och jag brukar använda mobilen. Skiver upp i memo-appen och i almanackan då jag ska byta plåster te.x. Då får jag en liten påminnelse den dagen. Annars är det hopplöst.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[broderbob]
2018-03-13 17:12
#4

Det är enormt bra, jag har en hel del så jag "bör" vara noga med min - jag mobiltelefon (gamla) som egentligen bara går att ringa med samt att har en larm signal, den har jag ställt in så dem ringer varje morgon och varje kväll (problemet är att jag inte alltid har den med mig, men brukar höra den när den sätter i gång)

Hälsningar

Bobby

Upp till toppen
Annons: