Annons:
Etikettmediciner-och-första-hjälpen
Läst 896 ggr
[broderbob]
2018-03-14 12:23

Mediciner / Biverkningar/Tips

Jag hade egentligen inte tänkt att ta upp det, men ändå då jag mer tänker från egen erfarenhet så har jag kanske ett litet tips som kan vara till hjälp och det är:

De flesta / alla mediciner har någon form utav biverkan, En del påverkas inte och en del gör det, och medicinen fungerar utmärkt.

För min del har det varit med sömnen - inte att jag sover för mycket utan att jag mer eller mindre tappat den. Jag har också nämnt det för min neurolog, hon ville gärna skriva ut något lätt som jag kunde sova på (vissa av mina mediciner gör att man tappar sömnen) - jag sa nej till henne, ville bara nämna det, utifall, utan vad jag gör istället är att jag läser, löser, korsord,  ser på TV, datorn alla dessa gör att jag somnar bra utav, somnar i soffan framför TV-n och brukar vakna av att den står och brusar, somnar framför datorn då huvudet ramlar ner på tangentbordet, att läsa böcker eller lösa korsord säger väl sig själv, somnar med sänglampan tänd, fast lite orolig på morgonen då jag upptäckt att jag somnat med glasögonen på mig - är dom hela?

Så hon sa istället att då behöver vi inte ha den diskussionen utan ta upp det igen när det inte fungerar.

Jag refererar nu till mig själv att då jag nu har så pass mycket medicin, varför stoppa i sig mer, istället för att försöka se om jag själv kan göra något åt det. Det som jag tycker för mig var viktigt att jag informerad min neurolog om detta, så om det skulle visa sig om min anfallssituation vart sämre och att vi då visste orsaken till det, då visste vi också var vi skulle börja.

Fast nu var det ut ifrån mig - många har det tvärtom istället och blir trötta och då blir det en helt annan sak

Hälsningar

Bobby

Annons:
Upp till toppen
Annons: