Annons:
Etikettvad-är-epilepsi
Läst 1183 ggr
[broderbob]
3/21/18, 3:47 PM

1177 Många som har frågor

Som jag i ett tidigare inlägg skrev så är ju 1177 en väldigt bra sida att lätt finna information på då man nu mer besöker den allt oftare.

Jag vet att många har frågor om sin medicin och man hittar där bra information  på det, men även något som jag många gånger hört när det gäller alkohol.  Jag har aldrig smakat något alkohol. För att inte bli så långrandig -så på-80 talet låg jag inne på HS för att åter ställa in mina mediciner, på den tiden hade jag en röd Vikingline bag som jag köpt när jag var på kryssning och perfekt att bära allt möjligt i, hade även den packad med kläder när jag åkte in till sjukhuset som jag ställde i min garderob. Professorn gick en utav ronderna , såg min väska "du vet väl att du inte får dricka alkohol" sa till honom att jag aldrig gjort det och vad väskan anbefaller har han ingenting med den att göra - från den dagen vart vi riktiga ovänner. Det vart en liten utvikning

Men alltså här nedanför finns information om läkemedel, alkohol samt något som jag tycket var intressant "läkemedel som du inte bör ta tillsammans med karbamazepin (Tegretol blad annat) på den tiden jag hade det

Hälsningar

Bobby

https://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Rad-om-lakemedel/Lakemedel-vid-epilepsi/

Annons:
Upp till toppen
Annons: