Annons:
Etikettmediciner-och-första-hjälpen
Läst 1613 ggr
[broderbob]
4/2/18, 7:00 PM

Att avsluta en behandling

Varför jag just nu skriver detta inlägg är väl mer om att jag hört diskussioner där man sagt och presenterar att det går bra att själv avsluta sin medicinska behandling - detta är inte bara fel utan också livsfarligt. Jag har reagerat kraftfullt mot att man lagt ut det på sociala medier där det sprider sig så lätt, och att få bort det är mer eller mindre omöjligt om inte den som lagt ut detta inlägg också raderar detta.

TA ALLTID KONTAKT MED ER LÄKARE NÄR DET GÄLLER ER BEHANDLINGEN AV ER EPILEPSI. TA ALLTID MEDICINERNA ENLIGT ORDINATION

Hälsningar Bobby Eliasson

Nedtrappning av behandlingen

Om man varit fri från anfall under flera år försöker man ofta trappa ner och avsluta behandlingen. Om anfallen återkommer brukar man få dem under kontroll igen genom att återuppta medicineringen. Sluta aldrig ta medicinen utan att ha pratat med din läkare - det kan vara livsfarligt. Om man avslutar behandling med epilepsimediciner abrupt är risken stor att man får många, täta och långvariga krampanfall som är svåra att häva och kräver snabb behandling på sjukhus.

https://www.netdoktor.se/neurologi/artiklar/behandling-vid-epileptiska-anfall/

Annons:
Upp till toppen
Annons: