Annons:
Etikettatt-vara-anhörig-och-vän
Läst 1200 ggr
The_snow_falls
12/12/18, 4:07 PM

Vill du dela din historia?

Har du en historia du vill dela för att inspirera andra?

Det började med en utställning på LJungskile folkhögskola som sitter uppe fram till 20/12 men intresset för utställningen spred sig och jag kommer nu att ställa ut samma utställning på Vänersborgs ungdomshus (från mitten av januari - slutet på februari) samt på lite olika platser i Uddevalla (ca mars månad, planerna här är inte helt klara). Jag har nu börjat leta efter fler platser att ställa ut på, intresset finns och det kikas på eventuella datum.

I utställningen har jag valt att dela olika personers livshistorier. Historier om hur de har drabbats av svårigheter (och även hur de fortfarande ev. lever med de) men framförallt om hur de tagit sig vidare och idag kan se positivt på framtiden. Jag vill dela dessa modiga människors historia för att inspirera andra som går igenom liknande saker om att de inte är ensamma, att det finns fler och att det finns hjälp att få.

De som deltar i utställningen har skickat ett par foton till mig som jag sedan har satt ihop till en teckning, de har sedan skrivit ner sin historia om vilka problem de har/haft samt om de tagit sig vidare (ca 1 A4) och skickat till mig.

Nu är det så att jag letar efter ett par till personer som kan tänka sig att dela sin historia för att inspirera andra. Det man behöver bidra med är

  • 1-5 foton, (varav en “profilbild”) som beskriver en som person. Det ska vara något som har stor betydelse för en. Det kan t.ex. vara familj, vänner, intressen eller husdjur.

  • En text med ens historia på ca en A4.

Det är frivilligt om man vill ha med sitt riktiga namn, bara förnamn eller ett alias (säg gärna till om detta med en gång bara så kan jag arbeta utifrån det 😄)

De jag söker är personer som lever/levt med tuffa utmaningar. Det kan vara allt från att ha växt upp som närstående till en person med psykisk sjukdom/missbruk/svår sjukdom eller att själv ha/haft dessa svårigheter. Det kan vara saker som att ha gått igenom kulturella utmaningar, genomlevt förlust av närstående eller att ha en psykisk eller fysisk funktionsvariation. Även psykossjukdomar eller ätstörningar.  Jag har nog egentligen inga riktiga gränser för exakt vad, utan är öppen för att höra din historia. Skicka gärna ett mejl (Ylvasart1@gmail.com) om du har några funderingar eller är intresserad.

De målade porträtten ges sedan ut till respektive person som ett tack från mig.

All lycka 🧡

Annons:
Frejathegurl1
12/7/20, 7:16 PM
#1

e

  • Redigerat 12/7/20, 7:21 PM av Frejathegurl1
Upp till toppen
Annons: