Vad vet du om epilepsi?

Det finns säker många som inte vet hur man ska hantera ett epilepsi anfall, jag är en av dem och jag har själv epilepsi sedan januari 2002. Läs mer »
Det finns säker många som inte vet hur man ska hantera ett epilepsi anfall, jag är en av dem och jag har själv epilepsi sedan januari 2002. Läs mer »
23 april i år firade vi 4 år på epilepsi ifokus. Fyra år som sidan periodvis har varit aktiv, periodvis med låg aktivitet. Men det har hela tiden varit så givande och trevligt att få prata med er alla. Läs mer »
Ny forskning från Howard Florey Institute i Melbourne har visat varför mutation i en enda gen kan orsaka epilepsi hos spädbarn. Läs mer »
Mina tankar om varför man ska utbilda och upplysa om epilepsi. Läs mer »
Många som bär på någon form av sjukdom har oftast oerhörde problem att resa utomlands pga. brist på resurser, eventuella mediciner som skall tas över gränsen eller tusen formulärer man måste fylla i. Läs mer »
Kortfattad information om att fundera på att planera, vänta och få barn som epileptiker. Läs mer »
Tyvärr så förknippas den här sjukdomen ofta med missbruk av något slag, vilket i och för sig förekommer här liksom i många andra sjukdomar. ALLA kan få ett epileptiskt anfall någon gång i livet, det är få människor medvetna om. Läs mer »
Jag ska med några enkla ord beskriva om hur det är att ha Epilepsi och leva med det. Det började en stressig arbetsdag 2001/2002 med att jag rasade ihop på golvet mitt framför ögonen på mina arbetskompisar och min chef, Läs mer »
Lite mera ingående om epilepsi på hund, vad du kan göra när din hund krampar. Läs mer »
Varför heter det just Epilepsi? Det finns en intressant historia bakom ordet och det skrivs här i texten. Läs mer »
Ja, hur är det att vara kvinna med epilepsi? Det finns tillfällen då det finns en större risk för anfall, här kommer lite snabb info om det. Läs mer »
Vi på epilepsi iFokus undrar om det finns någon som har provat diet mot epilepsi, skriv gärna några rader och berättar. Läs mer »
Epilepsi har förekommit i tusentals år. Tidigare ansågs den sjuke vara oren och att sjukdomen berodde på onda andar. Läs mer »